آشنایی با تلویزیون شهری و انواع آن

تلویزیون شهری، تلویزیون های بزرگی هستند که در داخل پارک ها، بزرگراه ها، استادیوم ها و … نصب می شوند. تلویزیون های شهری رنگی بوده و قابلیت پخش انواع تصاویر و ویدئو ها را دارند.این تلویزیون ها مناسب برای تبلیغات محیطی هستند و تاثیر به سزایی بر روی مخاطبان می گذارد.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با تلویزیون شهری و انواع آن آشنا کنیم.

تعریف تلویزیون شهری :

تلویزیون های شهری، نمایشگرهای هوشمند بزرگی هستند که از LED های کوچک تشکیل می شوند. این تلویزیون ها در فضاهای خارجی مانند میادین شهر، مجتمع های تجاری شهری، سر در سازمان های دولتی و خصوصی، پارک ها، دانشگاه ها، استخرها، مناطق مسکونی، موسسات آموزشی، فرودگاه، پمپ بنزین، ترمینال و غیره استفاده می شوند.
تلویزیون شهری از لحاظ پیکسل به دو مدل RGB و RGB2 تقسیم می شوند. مدل RGB هر پیکسل یک LED قرمز و سبز و آبی دارد اما مدل RGB2 هر پیکسل دو LED قرمز و سبز و آبی دارد. کیفیت نوع دوم بسیار بالاتر و بهتر از نوع اول می باشد. بین پیکسل ها نیز یک فاصله معینی وجود دارد که به آن دات می گویند.

تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم می شوند:

۱- Outdoor :

این تلویزیون ها ضد آب، تا حدی ضد ضربه و دارای قدرت نمایش خوبی هستند به همین دلیل از آن ها در میادین شهر، مجتمع های تجاری، سر در سازمان های دولتی و خصوصی، پارک ها، دانشگاه ها و غیره استفاده می شوند.

۲- Indoor :

این تلویزیون ها ضد آب نیستند و به دلیل کیفیت پایین تر نمایش در فضاهای بسته مانند استادیوم های ورزشی، سالن های کنفرانس، سالن های آنفی تئاتر، سالن فرودگاه ها و سالن مترو استفاده می شوند.

انواع تلویزیون شهری:

– نمایشگر ماشینی قابل حمل

این نمایشگرها به دو نوع تقسیم می شوند. نوع اول روی ماشین های سنگین نصب شده و معمولا سه تا چهار متر ارتفاع دارند.نوع دوم روی اسکلت های چهارچرخ نصب شده و با موتور متحرک جا به جا می شوند. هزینه این نمایشگرها بر اساس نوع ماشین، اندازه و نوع اسکلت چهارچرخ متفاوت است.

– نمایشگر غول پیکر شهری

این نمایشگرها برای سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی که همایش ها و کنفرانس هایی در وسعت بزرگ اجرا می کنند مناسب است.این نمایشگرها به دلیل ابعاد بزرگی که دارند در سالن های وسیع باعث تماشای بهتر برای مهمانان می شوند.

– تلویزیون شهری-نمایشگر فول کالر(نمایشگر غول پیکر شهری)

این نمایشگرها مانند نمایشگرهای غول پیکر شهری می باشند اما به دلیل قابلیت پخش انواع فایل های صوتی و تصویری و دیتا در نقاط پرتردد شهر، میادین اصلی، چهارراه ها، پارک ها و غیره استفاده می شوند.

– اسکوربردهای تمام رنگی ورزشی و تبلیغات تجاری اطراف زمین های ورزشی

این نمایشگرها دارای قابلیت پخش انواع فیلم، عکس، تیزر تبلیغاتی، پخش زنده تصاویر و غیره هستند به همین دلیل در سازمان ها، فدراسیون ها، کانون های تبلیغاتی و مجریان تبلیغاتی محیطی ورزشگاه ها جهت تبلیغات محیطی، اجرای پخش زنده، معرفی کالا و نمایش نتایج مسابقات در قالب اسکوربورد ورزشی استفاده می شوند.

– نمایشگر فول کالر(تلویزیون شهری) سر درب مغازه ها و فروشگاه ها

این نمایشگرها قابل استفاده برای صاحبان فروشگاه ها و جهت نمایش انواع متن های ثابت و روان، پخش فیلم، تیزر، پخش زنده تلویزیونی، معرفی کالا و خدمات و غیره استفاده می شوند. این کار برای جذب مشتری هم در روز و هم در شب بسیار عالی و تاثیرگزار است.

– تلویزیون شهری پارک ها و مکان های عمومی و خصوصی

این تلویزیون ها مناسب برای اطلاع رسانی، تبلیغات تجاری و پیام های شهروندی، فرهنگی، مذهبی، ملی، و غیره در پارک ها و مکان های عمومی هستند. این کار برای معرفی خدمات و فعالیت های شهروندی می باشد که اثر به سزایی دارد.

– نمایشگر غول پیکر استخرها و مکان های تفریحی، ورزشی

از این نوع نمایشگرها می توان در مکان های تفریحی و ورزشی برای نمایش انواع مسابقات ورزشی، فیلم و غیره استفاده کرد تا مشتریان بتوانند علاوه بر تفریح به تماشای فیلم یا برنامه مورد علاقه خود بپردازند. این یک روش عالی برای جذب مشتری می باشد.

جمع بندی:

به صاحبان مشاغل توصیه می کنیم برای جذابیت های بصری و افزایش مشتری در مجتمع ها، پاساژهای بزرگ تجاری و اداری، استادیوم ها و غیره از انواع تلویزیون های شهری استفاده کنند. این تلویزیون ها برای نمایش پخش زنده فیلم و سریال های تلویزیونی، مسابقات حساس ورزشی، پخش زنده، متن و فیلم های معرفی خدمات و محصولات استفاده می شوند که از جذابیت به سزایی برخوردار هستند.